Annons

Är firmware regional?

Produkter
(logga in för att koppla)

acar

Medlem
Jag har en Sony A7-III som är inköpt i USA. Mjukvaran tycks vara på något sätt regional eftersom den saknar t.ex. svenska som språkval och varnar för PAL-inställningen. Har någon installerat ”svensk” mjukvara/firmware 4.01 på en nordamerikansk kamera utan problem? (Det ska tydligen finnas en japansk version också.) Engelska som språk stör mig inte men det gör däremot PAL-varningen som ibland skapar en fördröjning vid start. Tacksam för svar. Tack på förhand.
 

mikoto

Aktiv medlem
Om det ens går att installera den europeiska uppdateringen på din amerikanska kamera så kommer den inte byta region för detta. Din kommer förbi ntsc. Jag har motsatt problem på min a7s. Jag filmar i 24 fps men måste slå om kameran till ntsc för att alternativet ska bli tillgängligt. Får motsvarande varning. Fördröjningen är ganska retlig.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag har en Sony A7-III som är inköpt i USA. Mjukvaran tycks vara på något sätt regional eftersom den saknar t.ex. svenska som språkval och varnar för PAL-inställningen. Har någon installerat ”svensk” mjukvara/firmware 4.01 på en nordamerikansk kamera utan problem? (Det ska tydligen finnas en japansk version också.) Engelska som språk stör mig inte men det gör däremot PAL-varningen som ibland skapar en fördröjning vid start. Tacksam för svar. Tack på förhand.
Om du har två firmwareversioner kan du jämföra om de är identiska.

Canon kör med samma världen över. Språklåset är mjukvarubaserat.
 
ANNONS