Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Minolta Dynax 3000i en bra kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Yessis

Medlem
En dum fråga? Jag är intresserad av att köpa en systemkamera och hittade denna på fyndtorget (hoppas att den ligger kvar). Min fråga är om det är en bra kamera (Minolta Dynax 3000i)Det finns även ett objektiv till (Minolta AF lens 70-210)Är det bra? Jag vill ha en relativt enkel systemkamera som är lätt att lära sej, och som tar bra bilder. Vad är rimligt pris? Min budget är inte så stor så ge inte förslag på alltför dyra kameror. Är det någon som kan hjälpa mej?
Mvh Jessica

http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=7738

Njae,
Kameran är en verkligt enkel modell med få inställningsmöjligheter.
Zoomen som sitter på på bilden är ganska OK och 70-210 zoomen är superskarp men lite klumpig.
Min favvisglugg faktiskt.
Paketet är säkert värt 1500 men pruta o bjud 1200:-

Jag skulle väl inte rekommendera den.
Det finns typ inga inställningsmöjligheter förutom självutlösare.
Så du kommer tyvärr inte att lära dig något.
MVH Daniel

Försök hitta en begagnad Dynax 5 eller en Dynax 500si dom har lite fler inställningsmöjligheter. Framför allt 5an. Har en sån själv och är jättenöjd. Borde gå att hitta med objektiv för under 2000:-

Jag säljer mina Minoltapaket

Minolta Dynax 500si + 70-210
eller
Minolta Dynax 4 + Sigma 28-80 nyskick

ANNONS
Götaplatsens Foto