Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Återanvända utrustning till digital kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

mr_maigo

Avslutat medlemskap
Jag är sugen på att köpa mig en digital systemkamera då jag tröttnat på filmhantering... Antar att det i slutändan kommer bli samma problem med framkallningen av mina digitala bilder men jag kan åtminstone se vad jag plåtat och utvecklas snabbare som fotograf...

Nåja, min fråga är om jag måste börja från början eller om jag kan återanvända utrustningen för min analoga kamera. På sikt vill man väl säker skaffa sig lite "hottare" grejjor, men för att komma igång med smal budget skulle det ju underlätta med återanvändning.

Jag har en Analog EOS300 och till den har jag två Sigma objektiv 28-80 +Macro "Aspherical" och Sigma Zoom 100-300
Dessutom har jag blixt MZ440AF-CA.

Frågan är alltså kommer jag kunna använda tillbehören till t.ex. Canon 350D/400D? Kan dessa objektiv användas till andra digitala kameramärken?

Du kan få problem med objektiven, det har förekommit problem med focusering och gamla Sigma objektiv och Canons Digitala kameror. Men testa. kanske har du någon kompis som har en likadan kamera som du funderar på, eller om du kan testa i butiken.

ANNONS
Götaplatsens Foto