Annons

WF Macroset

Samuelelel

Aktiv medlem
Någon som har använt WF Macroset (3st mellanringar) från Kaffebrus? Var inne och kollade i produktarkivet här på FS men ingen hade lämnat någon kommentar..

Kittet i fråga är följande:

http://kaffebrus.com/macroset-3st-mellanringar-556.html

Ser ytterst vekt ut, men kanske bara är bilden som är dålig..
Är tänkt att användas med en A300 och ett 28-70/2,8 för att korta ner närgränsen lite.

Vore trevligt med lite personliga erfarenheter!


Mvh Samuel
 

tannler

Aktiv medlem
De saknar elektriska kontakter. Leta hellre efter beg. Kenko, Jessop eller Soligor MED. Soligor finns nya hos Cyberphoto för 1100.-.
 

Samuelelel

Aktiv medlem
De saknar elektriska kontakter. Leta hellre efter beg. Kenko, Jessop eller Soligor MED. Soligor finns nya hos Cyberphoto för 1100.-.

Det var det jag tänkte på med, men vad förlorar man egentligen på det? AF spelar mig ingen som helst roll, ljusmätningen?, går väl att gaffla och prova sig fram med exponeringskompensation.

Något mer man förlorar?
 

tannler

Aktiv medlem
Jo, makro är en manuell sport, men hur ska Du få bländaren att fungera ( stängas )? Den kommer ju att stå vidöppen oavsett vad Du ställer in kameran på.
 

Samuelelel

Aktiv medlem
Jo, makro är en manuell sport, men hur ska Du få bländaren att fungera ( stängas )? Den kommer ju att stå vidöppen oavsett vad Du ställer in kameran på.
mjo, funderade på det också, men står såhär på kaffebrus:

"för att justera bländaren, ställ kameran i manuellt läge, blända därefter ner med DOF-knappen på sidan och montera ditt objektiv och mellanringen som ska användas."
 

tannler

Aktiv medlem
Idiotlösning. Du måste ha objektivet monterat för att mätningen ska fungera, blända ner med DOF, ta bort objektivet, släpp DOF, montera tillbaka objektivet och ta bilden. Har skärpan ändrats? Förmodligen. Hur många händer behövs?
 

tannler

Aktiv medlem
Vettig beslut tycker jag - nya Soligor finns på Cyberphoto för 1090.-, beg Soligor eller Jessops på eBay.uk för mindre än hälften.
 
ANNONS