Annons

Canon mark II N

Jamespkulle

Aktiv medlem
Hej en fråga jag spanar lite på en Makr II N
jag har ett Sigma 18-50 2,8 Dc.......Om jag använder detta optik på en Mark II Kommer jag få mörka hörn då?
Eller?

Tacksam för svar
 

bengt-re

Aktiv medlem
Hej en fråga jag spanar lite på en Makr II N
jag har ett Sigma 18-50 2,8 Dc.......Om jag använder detta optik på en Mark II Kommer jag få mörka hörn då?
Eller?

Tacksam för svar
Ja, lite - men den fungerar - jag har testat mitt 18-50 f/2,8 på ff-hus (5d mkII) och det fungerar, men man måste croppa efteråt - inte perfekt lösning att slösa bort sensoryta, men visst går det.

Och jo, lite finess finns det om man gillar kvadratiska bilder - optiken tecknar ju ut lite mer i höjdled efersom bildcirekel är just en cirkel så lite mer kan man utnyttja - jag kan inte rekomendera det, men visst - det går.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
1,26 crop

Ja, lite - men den fungerar - jag har testat mitt 18-50 f/2,8 på ff-hus (5d mkII) och det fungerar, men man måste croppa efteråt - inte perfekt lösning att slösa bort sensoryta, men visst går det.

Och jo, lite finess finns det om man gillar kvadratiska bilder - optiken tecknar ju ut lite mer i höjdled efersom bildcirekel är just en cirkel så lite mer kan man utnyttja - jag kan inte rekomendera det, men visst - det går.
Nu är ju MKIIN inte fullformat. Borde finnas någon som har testat sigmas olika normalzoomar på just 1D-husen.
 

Photosession

Aktiv medlem
Nu är ju MKIIN inte fullformat. Borde finnas någon som har testat sigmas olika normalzoomar på just 1D-husen.
Jag hade ett Tamron 17-50 tidigare innan jag uppgraderade till MK IIN och med den gluggen blev det väldigt mycket vinjettering kan jag säga. I alla fall så pass att det störde mig ordentligt.

Vill tro att det blir på samma sätt med Sigman...
 

Marek Pola

Aktiv medlem
Hej en fråga jag spanar lite på en Makr II N
jag har ett Sigma 18-50 2,8 Dc.......Om jag använder detta optik på en Mark II Kommer jag få mörka hörn då?
Eller?

Tacksam för svar
Kommer precis tillbaka från Mattssons i Lund, köpte deras näst sista 1DMkIIN så ska du ha en därifrån får du snabba dig, hehe.
 
ANNONS