Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olika objektiv vid 300 mm ekviv.

Knight Palm

Aktiv medlem
Helt tydligt att tristaste resultatet i testet är med Tamron B011 på NEX-7. En bra kamera som tyvärr inte alltid hittar objektiv som matchar.

E-M5 med Leica G superzoomen visar på mest detaljrikedom, dock med ett magenta färgstick.

Jag har ett ZD40-150mm till min E-400 som visserligen inte riktigt når upp till resultatet för M.ZD40-150mm, men att de båda är bättre än Olympus egen superzoom vid den här brännvidden.
 

Agent00soul

Aktiv medlem
Helt tydligt att tristaste resultatet i testet är med Tamron B011 på NEX-7. En bra kamera som tyvärr inte alltid hittar objektiv som matchar.

E-M5 med Leica G superzoomen visar på mest detaljrikedom, dock med ett magenta färgstick.

Jag har ett ZD40-150mm till min E-400 som visserligen inte riktigt når upp till resultatet för M.ZD40-150mm, men att de båda är bättre än Olympus egen superzoom vid den här brännvidden.
Ja, testet visar ju tydligt hur mycket sämre superzoomarna är vid längsta brännvidd än de vanliga telezoomarna. Magentasticket som du nämner för Leica G superzoomen är ju i själva verket kraftig kromatisk aberration.
 
ANNONS