** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Bugg i 5D Mk3

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Är det fler än jag som upptäckt att om man har Wi-Fi aktiverad när man använder Eye-Fi kort så fortsätter Wi-Fi funktionen vara påslaget trots kameran går ner till sparläge? Detta trots alla överföringar är färdiga.

Märkte det när kamerans batteri tagit slut på ett par timmar trots någorlunda uppladdat. När jag felsökte så upptäckte jag att min iPhone fick kontakt med Eye-Fi kortet.

/Stefan
 
Är det fler än jag som upptäckt att om man har Wi-Fi aktiverad när man använder Eye-Fi kort så fortsätter Wi-Fi funktionen vara påslaget trots kameran går ner till sparläge? Detta trots alla överföringar är färdiga.

Märkte det när kamerans batteri tagit slut på ett par timmar trots någorlunda uppladdat. När jag felsökte så upptäckte jag att min iPhone fick kontakt med Eye-Fi kortet.

/Stefan

Samma här, man måste inaktivera det i menyn när det inte används, lite surt.
 
Det är tydligen likadant med GPS-funktionen i nya EOS 6D. Den lagrar infon även när kameran är avstängd!

Antagligen har de gjort detta för att GPS enheten alltid skall ha koll på vad du är. Om du stänger av den och åker en större sträcka, kommer GPS enheten inte att hitta din position direkt när du slår på den.
Hoppas dock verkligen den kollar bara en gång var x:e minut och att den är batterisnål.
Om man måste slå av och på den manuellt för att batteriet skall hålla är det katastrof.
 
Är det fler än jag som upptäckt att om man har Wi-Fi aktiverad när man använder Eye-Fi kort så fortsätter Wi-Fi funktionen vara påslaget trots kameran går ner till sparläge? Detta trots alla överföringar är färdiga.

Märkte det när kamerans batteri tagit slut på ett par timmar trots någorlunda uppladdat. När jag felsökte så upptäckte jag att min iPhone fick kontakt med Eye-Fi kortet.

/Stefan

Samma på Nikon D7000. Gäller deaktivera eyefi på alla kameror när du inte överför.
 
ANNONS