Annons

Objektiv till Sony a7 ii

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickepucken

Medlem
Tjena allihopa! 😀
NÄgon som kan hjÀlpa en nybörjare med ett bra objektiv till Sony a7 ii för fotografering av nÀrbilder/smycken.

Tusen tack pÄ förhand
// Nicke
 

taz_k

Aktiv medlem
Nu vet jag inte hur din budget ser ut men detta borde lösa uppgiften:

Funkar bÄde till portrÀtt och nÀrbilder av smycken m.m. Sigmas ART-objektiv brukar vara mycket bra och prisvÀrda.
 

Nickepucken

Medlem
Nu vet jag inte hur din budget ser ut men detta borde lösa uppgiften:

Funkar bÄde till portrÀtt och nÀrbilder av smycken m.m. Sigmas ART-objektiv brukar vara mycket bra och prisvÀrda.

Tack för ditt svar, sÄg intressant ut!
Jag har en budget pÄ 15k.
Fick ett tips om denna;


Att lÀsa om ett objektiv Àr för mig som att lÀsa grekiska. Jag förstÄr ingenting.
Det Àr den hÀr typer av bilder jag skall fota.IMG_20200909_104814_128.jpgIMG_20200902_163747_756.jpgIMG_20200926_131839_746.jpgIMG_20200822_101555_941.jpgIMG_20200823_171139_666.jpg
 

taz_k

Aktiv medlem
Tack för ditt svar, sÄg intressant ut!
Jag har en budget pÄ 15k.
Fick ett tips om denna;

Är pengar inget problem, Ă€r det sĂ„klart ett jĂ€ttebra val och tĂ€mligen klassisk brĂ€nnvidd för portrĂ€tt.
Skillnaderna mot Sigmat lÀr vara smÄ oavsett. I synnerhet dÄ du tvingas blÀnda ner en hel del nÀr man fotograferar produkter som klockor eller smycken för att fÄ tillrÀckligt med skÀrpedjup.
 

Nickepucken

Medlem
Är pengar inget problem, Ă€r det sĂ„klart ett jĂ€ttebra val och tĂ€mligen klassisk brĂ€nnvidd för portrĂ€tt.
Skillnaderna mot Sigmat lÀr vara smÄ oavsett. I synnerhet dÄ du tvingas blÀnda ner en hel del nÀr man fotograferar produkter som klockor eller smycken för att fÄ tillrÀckligt med skÀrpedjup.
Tack för snabbt svar! :)
Vilken av dom hade du valt om du ser ovan vad för typ av bilder jag skall fota? Är det vĂ€rt att lĂ€gga de extra tusenlapparna?
 

Marteric

Aktiv medlem
Återigen, kan ingenting om brĂ€nnvidd.
Det jag vet Àr att objektivet som medföljde (28-70mm) Àr totalt vÀrdelöst för mitt ÀndamÄl.
DĂ€rför ber jag nu om hjĂ€lp đŸ˜…đŸ€Ÿ
StĂ€ll ditt objektiv pĂ„ 70 mm och kĂ€nn om detta Ă€r en brĂ€nnvidd du gillar eller inte. Är den kort fĂ„r du i alla fall en uppfattning om vad du kan behöva...
 

Nickepucken

Medlem
StĂ€ll ditt objektiv pĂ„ 70 mm och kĂ€nn om detta Ă€r en brĂ€nnvidd du gillar eller inte. Är den kort fĂ„r du i alla fall en uppfattning om vad du kan behöva...
DÀr har vi problemet. Det Àr omöjligt att fÄ till en nÀrbild som ovan oavsett instÀllningar pÄ kamera eller objektiv. Det blir supersuddigt.
Bilderna över Àr tagna med mobil, skulle jag ta dom med min nya a7 ii sÄ ser man ingenting.
 

Marteric

Aktiv medlem
DÀr har vi problemet. Det Àr omöjligt att fÄ till en nÀrbild som ovan oavsett instÀllningar pÄ kamera eller objektiv. Det blir supersuddigt.
Bilderna över Àr tagna med mobil, skulle jag ta dom med min nya a7 ii sÄ ser man ingenting.
Syftet Àr bara att testa för att fÄ en kÀnsla för brÀnnvidden. Du fÄr fokusera pÄ nÄgot En bit lÀngre bort. Mobilen gissar jag har en brÀnnvidd ekvivalent med ca 24mm pÄ din FF...
 
ANNONS