Annons

Nollnittonfoto ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sibbelius

Ny medlem
Hej, kollar på ett beg objektiv från dem, är det någon som handlat eller varit i kontakt med dem. Verkar bara finnas en tradera sida ?
 

mats.bqvist

Ny medlem
Hej,
Jag sålde mitt Nikon 24-70 till dem för ett tag sedan.
Funkade bra men vet egentligen inte så mycket mer om dem.
 

martley

Aktiv medlem
Jag kan förstås ha fel, men jag får lite känslan av att det där inte är ett så stort företag som de (eller den) som ligger bakom vill påskina med snygg grafik och flitigt användande av pluralformer i sin beskrivning av verksamhet och köpvillkor. Det finns många sådana aktörer på Tradera. 319 genomförda affärer med omdömen pekar lite på det, det är inte så värst stor verksamhet, såvida det inte handlar om handel med enbart EOS R5 och 1DXmkIII och andra ganska dyra toppmodeller.

Nån annan sån aktör roade jag mig med att slå upp i bolagsregistret, det var en enskild firma, och i verksamhetsbeskrivningen framgick det att ägaren ägnade sig åt att lägga ut annonser på Tradera åt andra mot ersättning. Man kan tydligen tjäna pengar på allt. Det där var åtminstone inte olagligt.
 

Sibbelius

Ny medlem
Jag fick snabba svar på objektet jag tänkt mig, men han betalade på tok för dåligt för mitt gamla tyckte jag så det blev ingen affär denna gången. Det är nog bättre att sälja själv och köpa rakt av.
 

G-son

Aktiv medlem
Gjorde affär med dom för ett par veckor sedan. Bytte in ett Tamron 150-600 G2 mot ett Canon 100-400 II. Inga konstigheter med mailkontakt och frakter.
 

Petola

Ny medlem
Köpt ett begagnat objektiv, inga problem, skickade snabbt. Fick också med ett nytt motljusskydd då han upptäckte en spricka i det ursprungliga.
 
ANNONS