Annons

Canon sportfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Robson62

Ny medlem
Hej,

Har idag en Canon 70D, och känner att den börjar kännas gammal. Har fungerat bra för det ändamålet jag har den till, sportfotografering.
Står nu i valet om man skall satsa på en 90D. Är den betydligt bättre (på allt) än en 70D, eller skall man satsa på en FF (6D Mk II)?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
För just sport är 6D II ingen höjdare. Den funkar men om det blir något lyft gällande AF jag med 70D är jag inte säker på. Den har samma AF modul som 80D men satt i en FF kamera med liten täckning av arean. 90D är säkert ett lyft men kan för lite om den. Skall du behålla APS-C är 7D II vass på AF. Skall du gå upp till FF kan du titta på en beg 5DIII eller 1DX beg för 6000kr resp 10.000kr. vet tyvärr för lite om hur EOS R eller RP presterar vid sportfoto.
 

J O Härnström

Aktiv medlem
5D III är bra för action och sport.
EOS R sätter visserligen skärpan bra men efter första bilden i serietagning så går det inte att följa rörliga motiv eftersom sökaren uppdateras för långsamt.
EOS R6 är flera klasser bättre och gör stor skillnad.
Objektivets AF-prestanda är också viktigt.
 

nivas

Aktiv medlem
7DmkII är på många sätt ungefär likvärdig med 90D, så det kan också vara ett alternativ. Jag tycker att det är två frågor du behöver ställa dig: på vilket sätt behöver den vara bättre, och hur mycket får det kosta?
 

Robson62

Ny medlem
Har kollat igenom alla jämförelsesajter, och det lutar åt 90D.

70Dn får vara med som backup/närbilder
Tack för alla svar.
 
ANNONS