Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1d mark II fråga igen

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
Om någon hade svaret vore jag tacksam..

När man förprogramerar snabbkomandot för val av fokuspunkt, finns det något "snabbval" för att få tillbaka den till ursprunget igen?

Dvs bara en knapptryckning för att få tillbaka den i centrum?

Som det är nu går det fort att byta, men att byta tillbaka gör jag med knappen/scroll..

/ med vh T

Hej

Du har en knapp rakt ovanför hjulet på baksidan märkt WB +/-

Dem har jag programmerat så den har alal 45 punktrerna, så kör jag med mitten default

Så vil jag fånga en fågel håller jag den bara inne.

DVS den knappen är ett minne för en inställning utöver den du använder.

RTFM!

Sid 68-71 i manualen!
Skämt åsido, hade själv lite bryderi innan jag fattade galoppen. hoppas tidigare svar hjälper, annars får du återkomma.

Lycka till / Peter

Tar det när det kommer...

Ingen ide att tänka för mycket, då kan man bli trögare i huvet...

Tack för dom snabba svaren...

Jag använder snabbvalsknappen för att snabbt byta till en fokuspunkt i vågrätt läge. Dvs en persons ansikte i helkropp på vertikalen...

Grejjen är väl att jag är lite van med nikons "knapp/ratt" funktion, så det känns lite konstigt..

Ska inte tröga mig mer, har snart koll på att få tillbaka den i mitten lika snabbt..

ANNONS
Götaplatsens Foto