Annons

5dMKII - M, AV, TV funkar inte ??!!

Produkter
(logga in för att koppla)

katriina

Aktiv medlem
Min 5dMKII har krånglat sistone, har mest varit lite siffusa fel så jag gjorde hard reset genom att ta ut klockbatteriet (över natten) och alla inställningar försvann.
Nu funkar kameran endast i Auto-läge samt C1-C3, och B. I alla andra lägen hör man slutaren men den fastnar liksom i upp-läget typ 20 sek oavsett vilka värden som står på displayen och inget skrivs på minneskort ? Men som sagt var i alla andra lägen funkar den helt normalt och exponera helt normalt.

Förrförra veckan när jag plåtade så hakade även autofokus upp - kameran slutade stundvis att fokusera..

Kameran har inte varit utsatt för nåt extremt som fukt mm

Nån som känner igen detta och finns det nåt mirakelknep som man kan göra eller är verkstan som gäller?
 

apersson850

Aktiv medlem
Inställningarna ska inte försvinna för att du tar ut klockbatteriet. Det hörs ju på namnet; det är till för att hålla klockan igång.

På din beskrivning låter det som om du har slagit till spegellåsning. Och då ska den alltså fortfarande vara till efter det att du tagit ut och satt i batteriet.
 

fredrikb81

Aktiv medlem
Låter som sagt som spegeluppfällning. Återgår den till normalläge efter ytterligare ett tryck på slutarknappen?
 
ANNONS