Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7d mk2 eller 1d mk iV eller...

Produkter
(logga in för att koppla)

Svarfvar

Aktiv medlem
Behöver några visdomsord...
Vad är bäst att satsa på? en 7d mk2 eller en 1D mkIV? Har inte testat aps-h förut, däremot 7D som jag tyckte kändes rapp i AF. Sen finns ju 70d för lite billigare peng, som skall vara i klass med 7D's AF. Vet om en del skillnader mellan 70 och 7D´s Af-inställningar.

Det jag är ute efter är bättre ISO-prestanda, snabbare AF än 60D som jag fotat med från början. Fick möjlighet att testa en 7D som jag gillade, men vill kunna fota på högre iso, utan för mycket utsmetade detaljer på fjäderfäna.

Är det lönt/värt att titta på 1D mk iV. Man tappar lite "zoom" jämfört med aps-c.
Det snurrar i min skalle....

7D Mark II har en bättre autofokus. Den är mer precis och är snabbare i svagt ljus. Autofokusen i 7D2 kan automatiskt byta af-punkt när motivet rör sig över bildytan baserat på motivets färg och form.

Jag skulle säga att 7D Mark II ger något bättre bildkvalitet vid högre ISO, men det är inte stora skillnader. Det går att dra lite mer i 7D2-filerna eftersom 7D2 inte uppvisar några tendenser till banding (randiga bilder).

7D Mark II har en del moderna nyttiga funktioner som flimmerreducering och tyst serietagning.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto