Annons

>> 8 rullar film borta med posten!

Produkter
(logga in för att koppla)

zerihoun

Aktiv medlem
jag postade två fotopåsar med film från kuba. i en 6 rullar färg och i den andra 8 rullar sv/v. nu har bara den ena, den med färg, kommit fram till crimson.

om jag nu postade dem samtidigt och allt är färdigttryckt på påsen, var i helevete är min andra påse? någon som har haft liknande upplevelse?


har reklamerat det till posten men ärligt talat,
känner att loppet är kört, att 2 rullar ligger och skrapar i brevlådan, 3 är på något tåg mot norrland och de övriga 3 någonstans småland.
behöver jag säga att det ligger en snara om mitt hjärta...

:(

: m helt förtvivlad o sömnlös
 

Chrillespix

Aktiv medlem
Det är bara att beklaga förlusten! :(

Svaret som kollega på vårt företag fick av posten när en brevförsändelse kom bort, var att portot som man betalar, garanterar bara att posten tar emot försändelsen! Vill man vara säker på att adressaten får leverans, måste man skicka rekommenderat.
Helt otroligt. Posten är fantastisk.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ja

Tävlingsbilder vi har skickat mellan fotoklubbar har kommit bort 2 ggr under drygt 10 år.

Tyvärr kom aldrig bilderna till rätta.

Det är inte ovanligt att sortermaskinerna tar sönder försändelser. Troligtvis kommer dina rullar att kunna hittas OM PERSONALEN ORKAR bry sig.
 

Zebulah

Aktiv medlem
Fick en gång för ett antal år sedan en påse med bilder hemskickad. Öppnade påsen och började kolla på bilderna och insåg rätt snart att det knappast var mina bilder. Tog kontakt med fotolabbet och de bad mig skicka tillbaka bilderna "ifall någon hörde av sig och saknade bilderna".

Således inte alltid posten som gör fel utan i det här fallet hade fotofirman skickat fotona till mig istället för den som egentligen skulle ha dem.

Så kolla med fotolabbet några gånger ifall de har "något liggande" som saknar ägare.
 

AnWi

Aktiv medlem
Stackare! Jag känner verkligen för dej.
Efter att ha råkat ut för det själv ett par gånger gjorde jag en liten lapp med namn, address och telefonnummmer. Den såg jag alltid till att fota i första rutan på filmen, (den som sällan blir hel).
Jag vet inte om det har hjälpt men efter det har jag inte förlorat någon film.

/AnWi
 

zerihoun

Aktiv medlem
de förlorade rullarnas

zerihoun skrev:
ska ringa dem.
känner att allt helt plötsligt blev meningslöst.
tack ändå...

: (

: m

vackra fina vänner,

kollade mailen på måfå då allt ju hade blivit meningslöst!

"Dina filmer har kommit till rätta. Dom ligger på din filmsida och kopior är på väg ut.
Det telefonnummer vi har fungerar inte."

de finns och jag lever!
läxan sitter i hjärtat och jag klarde provet med hårsmånen verkar det som!

(tänker inte fråga hur de kunde vara borta i över 10 dagar. fokuserar på de förlorade rullarnas
återkomst!)

:)

: OOOOTROLIGT GLAD
 

zerihoun

Aktiv medlem
Re: de förlorade rullarnas återkomst

zerihoun skrev:
vackra fina vänner,

tänker döpa min utställning med några av dessa bilder till "de förlorade rullarnas återkomst" så titta in typ imorgon så kan ni se vad jag har gråtit över...


:)

: m
 

lottawe

Aktiv medlem
zerihoun skrev:
var i helevete är min andra påse? någon som har haft liknande upplevelse?
Jodå, http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=11481&highlight=film+posten

Jag hade jättetur sedan den gången med och fick faktiskt igen filmerna även om Posten tog lite väl lång tid på sig att få fram rullarna. Tror det tog ca 14 dagar extra, sedan ringde DOX och talade om att mina filmer kommit fram så fort de fått dem. Så jag håller tummarna för att dina också bara är på extra resa med posten och hittar rätt snart.

/Lotta (som skickat en kamera på Kubasemester igår. Synd att man in te kunde följa med den..)

EDIT: Du hann ju återfå innan mitt inlägg. Ska bli kul att se bilderna:)
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Posten är suveräna på att "slarva bort" paket. I en del fal så är jag övertygad om att det är stölder som ligger bakom.
Jag har tex de senaste två åren inte fått 3 CD-skivor, 2 DVD-skivor, 4 vanliga brev som jag vet är skickat (däribland arbetsorder för kommande vecka från jobbet).

Det har också hänt att brevbäraren har ställt paket som inte gick ner genom brevinkastet utanför mot dörren, mycket smart.

Just nu väntar jag på en bok som jag beställde för 1,5 månader sedan. Jag beställde då tre olika från olika antikvariat (billig kurslitteratur), den första kom samma vecka efter ett par dagar, den andra kom för någon vecka sen och den tredje väntar jag fortfarande på. Det tråkiga är att kursen nu är avslutat.
Jag hatar posten.

Greven
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Då handlar det inte om stöld. Jag syftade på sådana nötter som snor bilder och sedan publicerar dom som sina egna, vilket ju händer med jämna mellanrum. En sökning på ordet bildstöld gav 62 träfffar i forumet.
 
Det händer att anställda vid posten ertappas med att stjäla paket. Finns rötägg där liksom i alla andra yrken. Tyvärr drabbar det ju kunden i slutändan, men det är svårt att skylla företaget posten för de stölderna. De gör vad de kan för att få stopp på dem.
/Joel
 
ANNONS