Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

80-200 AFS och D100 samförståndsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

oops

Aktiv medlem
Nar jag anvander mitt 80-200/2.8 AFS pa min D100 slutar autofokusen fungera ibland. Det hjalper inte att vrida till objektivet, sla av/pa kameran eller att ta av objektivet och sen satta pa det igen. Hittills har den borjat fungera igen efter en tid av nan anledning som jag inte har kommit pa an.

Nar problemet uppstar har jag testat att byta till ett F80 hus da fungerar objektivet felfritt igen och hittills alltid pa D100:an ocksa nar jag byter tillbaks. Det ar precis som om F80an sparkar igang det igen eller nollstaller na't. Med mitt andra objektiv ar det aldrig nagra problem.

Har nagon som har haft samma problem och vagar ni gissa pa om det ar objektivet eller D100 som kranglar eller kombinationen objekiv/hus?

ANNONS
Götaplatsens Foto