Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aaaah vansinnet är nära!

Produkter
(logga in för att koppla)

Anjowa

Medlem
Jag håller på att bli fullständigt galen på den högljudda reklamen. Tror att det är Sonyreklamen som klickar? Jag surfar mycket på fotosidan via mobilen. Ofta nattetid i en heltyst lägenhet... Varje gång man laddar en ny sida så låter det HÖGT. Jag har mobilen på ljudlöst, men reklamen hörs jämt ändå. Någon som vet hur/om jag kan få bort eländet? Mobilen är helt tyst i övrigt.

.. för silver och guld-medlemmar ja. Men vi andra då som inte vill betala massor för att slippa ljudreklamer?
Alltså, men har INTE ljud och musik på hemsidor, så ÄR det bara. Visst om man kan trycka på en playknapp själv, men när det automagiskt börjar låta utan att man vill det så är det bara fail. Så snälla, ta bort skiten, eller åtminstone ta bort ljudet helt.

Ja, den är riktigt jobbig! Det finns tillfällen när det inte är OK att datorn börjar yla lite på egen hand...

I fortsättningen vore jag tacksam om ni inte tar in ljudreklam.

För mig med Safari/Firefox/OSX så låter den bara om man för musen över den. Aldrig annars. Så jag har inte reflekterat över att det skulle vara något märkligt med den. Kanske så har de inte testat de ordentligt på alla olika plattformar.

Ljud är något som nog kommer komma mer och mer. Men självklart skall det initieras av användaren.

Himmel så skönt! Tack, kodsnickaren! Äntligen slipper jag brummet varje gång muspekaren råkar passera den där förb... TV-spelsannonsen (Firefox). Tack vare den är Sony ett stendött alternativ för mig.

För mig med Safari/Firefox/OSX så låter den bara om man för musen över den. Aldrig annars.

Jag hade inte hört något ljud alls förrän jag råkade klicka på en länk till fotosidan på min telefon, just då tyckte jag inte om den här sajten speciellt mycket alls.

Om jag får välja vad min medlemsavgift ska användas till så är det att sänka volymen till noll på annonsmaterialet och eventuella andra interaktiva media jag inte interagerat med.

För mig med Safari/Firefox/OSX så låter den bara om man för musen över den. Aldrig annars. Så jag har inte reflekterat över att det skulle vara något märkligt med den. Kanske så har de inte testat de ordentligt på alla olika plattformar.

Ljud är något som nog kommer komma mer och mer. Men självklart skall det initieras av användaren.

Ja man måste hålla musen ovanför den för att den ska låta, men det är ganska lätt hänt att man bara råkar dra musen över den när man är på väg till nån meny eller nåt sånt.
O att ljud är nåt som kommer mer o mer vet jag inte, det fanns redan oändligt antal hemsidor på internet redan på 90-talet som hade midisar som började låta så fort man gick in på nån sida, o det var lika irreterande då som nu. Så snälla, blocka Sonys reklam, eller åtminstone ta bort ljudet från den. Ljudet gör ju ändå ingen som helst nytta för reklamen.

Annonser? Ljud? Reklam? Script som gör tveksamma saker?
Sådant behöver man inte störas av i ngn större utsträckning (om man surfar via dator).
Lösningen heter addon/Firefox, eller extension/Chrome.

För FF:
ABP - AddBlockPlus
NoScript

Kombinerar man dessa och dessutom petar inte lite egna filter så blir det ofta ganska uthärdligt.

Att surfa runt på nätet utan Adblocker är inte aktuellt efter att man provat använda den.
Att surfa runt utan Scriptblocker är aningen tveksamt sett ur både security- och reklamsynvinkel.

För mig med Safari/Firefox/OSX så låter den bara om man för musen över den. Aldrig annars.

Nej, men å andra sidan för man ju musen över den så fort man ska upp till alla menyer och knappar. Hade den legat i högerkanten hade det ju inte gjort så mycket eftersom man inte är där lika mycket med pekaren.

Svaret är att annonsörer är avgörande för vår firma. Och vi måste erbjuda format och placeringar som attraherar dem. Många annonser ligger inte heller hos oss. Vi har krav på annonserna men ljud vid klick är inget vi säger nej till. Däremot borde annonsen funka på alla plattformar vilket den inte verkar göra nu.

Förstår

Hej
Jag förstår att annonser är ett måste för att hålla en sådan här site igång. Jag kan oxå hålla med om att ljud vid KLICK kan vara ok.

Men att höra ett högt störande ljud varje gång man har bytt flik (ja jag öppnar en ny flik för varje forumtråd jag vill läsa) är fruktansvärt irriterande.

Jag har tidigare valt att INTE använda mig av adblocker osv men tyvärr fick denna annons mig att göra det. Så nu ser jag inga annonser på denna site tyvärr...
Lite kontraproduktivt med en ljudannons då kan jag tycka...

//Henrik

Minns att det var en reklamkampanj just här på FS som fick mig att installera Adblock. Jag har för mig att jag startade en liknande tråd som denna vid det tillfället, eller så var det någon annan som startade den och jag deltog.
Troligt att det blir ytterligare Adblock användare för varje gång man går över gränsen för vad som känns bekvämt vid surfande på sidan. Varför säger inte FS nej till reklam som uppenbarligen förstör upplevelsen och leder till färre exponeringar?

Många har ju inte problem med annonsen så det är väl bättre att de som inte gillar den, isåfall kan blocka den. Att blocka alla annonser är ju dock ett mer allmänt "jag vill inte alls se annonser" och det drabbar ju såklart oss mer. Men det får vi ta och ni får ta att ni missar fina kampanjer (ibland med otroligt bra priser under helger).

Jag blockar bara flash och då slipper man all ljudpollution. Jag ser dock många annonser med kampanjer :) För mig så var det nog en kombination av flera siters flash-annonser som fick mig att börja med blockern. Det är ju inte rimligt att processorn ska behöva snurra på halvfart och större delen av minnet ätas upp bara för att man har några flikar uppe i browsern.

ANNONS
Götaplatsens Foto