Annons

Agfa Optima 1035

Produkter
(logga in för att koppla)

Sarajevo

Aktiv medlem
Var i en secondhandbutik idag och köpte en Agfa Optima 1035 med blixt. http://www.edition-oldenburg.de/images/agfa-optima-sensor-1035.jpg

Priset: 15 kr, bra pris? :p

En lite konstig fråga kanske (vet knappt någonting om kameror/fotografering så färsk är man), men allting verkar funka och så (knappar och reglage, har inte kollat med batterier), men slutarbladen ligger liksom i två lager? Alltså, om jag öppnar filmluckan och vrider fram "filmen" så försvinner ett lager som sedan "dyker ner" igen när jag tryckt av. Är det så en slutare ska funka? Är det inte meningen att jag ska kunna se genom linsen med filmluckan öppen? Är den kaputt?

Blixten saknar plastglaset, kan man använda den ändå? Fick inte igång den, måste det vara batterier i både kamerahuset och i blixten för att det ska funka? Måste man ställa in den på något särskitl vis?

Verkligen ingen som vet? Nån som har bilder på hur en centralslutare ska funka? Är det inte meningen att man ska se genom "glaset" om man har bakstycket öppet? Om det är så, kan man fixa detta själv eller är det bara att slänga igen? :)

Hej, en sån där hade min brorsa när jag var liten! :)

Angående slutaren är den bara öppen den tid som är iställd, t.ex. 1/30 s. Du kan testa att rikta kameran mot en lampa och testa att trycka av en bild, då skall du se att det blinkar till.

Hej, en sån där hade min brorsa när jag var liten! :)

Angående slutaren är den bara öppen den tid som är iställd, t.ex. 1/30 s. Du kan testa att rikta kameran mot en lampa och testa att trycka av en bild, då skall du se att det blinkar till.

Hej, tack för svaret. Ser inte ljuset på andra sidan tunneln, men jag kom på att jag kanske måste ha batterier i? Är det nödvändigt? :)

Hej, tack för svaret. Ser inte ljuset på andra sidan tunneln, men jag kom på att jag kanske måste ha batterier i? Är det nödvändigt? :)

Någon som vet om man måste ha batterier för att slutaren ska fungera? Vill bara veta om jag ska investera i batterier eller inte och således slänga kameran / ge bort den som leksak. :D

ANNONS
Götaplatsens Foto