Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aj är min F4 paj?

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus_kallander

Aktiv medlem
Hmmm, vojne vojne... Tror slutaren på min Nikon lagt ner eller nått...

För att precisera mig lite, stundtals så går den alldeles utmärkt... Men titt som tätt så låser sig "exponeringen" och jag är tvungen att trycka ett par gånger på avtryckaren för att få den att reagera.... Sökaren blir svart som vid normal exponering alltså men den verkar stanna upp i exponeringsläge... Totalt förvirrad...

Är det någon som vet vad det kan vara?

Det låter som om spegeln fastnar och detta borde väl kunna avhjälpas med lite service. Har du motor kan du väl testa att köra lite serier utan film i kameran. Det kan ju vara något skit som lossnar.

Har kört fram o tillbaka utan film... Men den verkar vara helt skit-lös... Tyvärr...

Närmsta service från Lund sett torde väl vara Intervision?

Nån som vet om det kommer att kosta en halv ladegård?

Tja... Så gick vi o ställde oss i skamvrån... Tog och kollade upp batterierna, och om där inte var två batterier som var helt döda... Ibland undrar man om man inte skulle kräva körkort för att få lov att ha kamera...

Tack så mycket för den snabba hjälpen!!!!

Och jag stoppar tillbaks ett antal tusen i spargrisen, intet ont som inte för nått gott med sig...

mvh

Marcus

fortsättning F4 problem

ok,

när vi nu är på F4 marker passar jag på och frågar.

Håller precis på och kollarupp en F4 inför ett begagnat köp. Vad ska man kika efter, finns det några speciella F4 problem som är lätt identifierbara?

Tja mitt givna svar är... Kolla upp den med färska batterier...

Har hört talas om slutar-problem på vissa F4:eek:r... Och sen väger den ju ett halvt ton...
Men annars är det ju en stridsvagn där inte mycket går sönder...

ANNONS
Götaplatsens Foto