dudek53
Aktiv medlem
Söker ett utförligt svar på om det finns något vettigt alternativ till canons ex blixtar?
Mina krav är att man kan över och underexponera i ettl-läget samt att man kan använda en omnibounce i ettl-läge.
Dessutom vill jag kunna använda en vanlig ir-sändare för att utlösa blixten istället för att behöva betala dyra pengar för canons egentillverkade.
Har kikat på dessa två
Soligor DG-420 Z till Canon (stöder E-TTL) och
en Sigma 530 dg super.
Kan någon som vet ge svar på mina frågor vore det alla tiders.
mvh Daniel
Mina krav är att man kan över och underexponera i ettl-läget samt att man kan använda en omnibounce i ettl-läge.
Dessutom vill jag kunna använda en vanlig ir-sändare för att utlösa blixten istället för att behöva betala dyra pengar för canons egentillverkade.
Har kikat på dessa två
Soligor DG-420 Z till Canon (stöder E-TTL) och
en Sigma 530 dg super.
Kan någon som vet ge svar på mina frågor vore det alla tiders.
mvh Daniel






