Betacam_SP
Aktiv medlem
Min pappa hade en Canon Eos 3 parallellt med en 1v på tidigt -2000 tal. När pappa köpte din Eos 5D så sålde han iväg den analoga utrustningen. Min morbror köpta pappas Eos 3. Numera är min morbror blind, så jag fick hans Eos 3 med batterigrepp samt en Ef 28-105/3.5-4.5 usm.
Jag fotade 3 st filmroller med kameran för att testa den. Jag köpte 200 asas Kofak Gold.
När jag Skannade bilderna i min Canon Fs 4000 us så blev jag påmind om det hemska bruset som analoga filmen ger. Det är mera brus i 200 asas negfilm jämfört med min enkla Eos R100 om jag använder iso 12800.
Jag blir liksom avskräckt från att fota analogt.
Jag fotade min frus barn, ansiktena blev hemskt korniga med dagens mått.
Jag är på ett sätt inte förvånad eftersom det är mina tidigare erfarenheter, men det blev endå lite överraskande.
Jag fotade 3 st filmroller med kameran för att testa den. Jag köpte 200 asas Kofak Gold.
När jag Skannade bilderna i min Canon Fs 4000 us så blev jag påmind om det hemska bruset som analoga filmen ger. Det är mera brus i 200 asas negfilm jämfört med min enkla Eos R100 om jag använder iso 12800.
Jag blir liksom avskräckt från att fota analogt.
Jag fotade min frus barn, ansiktena blev hemskt korniga med dagens mått.
Jag är på ett sätt inte förvånad eftersom det är mina tidigare erfarenheter, men det blev endå lite överraskande.