Annons

Analog kamera till fotokurs?

Produkter
(logga in för att koppla)

Desidea

Ny medlem
Hej!

Jag pluggar ett år på universitet i USA och under tiden jag är här får jag ta vilka kurser jag vill, utan att behöva fokusera på något huvudämne. Självklart kan jag inte låta bli att ta en fotokurs då, men först när jag kommer till lektionen får jag reda på att den enbart fokuserar på analog fotografering och inte digital...

Jag tog en kurs i analog fotografering på gymnasiet för två år sedan och kan grunderna. Problemet är att jag måste köpa en kamera. På gymnasiet använde jag en Nikkormat (kommer tyvärr inte ihåg vilken modell eller vilket objektiv) som jag fick låna av skolan och min vanliga digitala kamera är Canon EOS 400D (och mitt favoritobjektiv är 50mm/1.8). Jag skulle helst vilja ha en kamera som påminner om någon av dem.

Kursbeskrivningen säger:
"Students are required to supply their own 35mm single-lens reflex (SLR) camera - a model that allows manual adjustment of aperture and shutter speed; this is a film camera, not digital"

Läraren rekommenderade den här sidan: www.keh.com

Kort sagt: Jag måste köpa en analog kamera före helgen. Enkel modell, gärna billig men det ska vara en bra kamera. Tips?

Det spelar nog rätt liten roll vilken modell du köper. Alla vanliga systemkameror kan det där på listan.

Du kan ju gå in till någon lokal fotohandlare och fråga de har någon begagnad hemma som kunde passa, det är nog det snabbaste sättet att få tag på en.

Jag vill helst ha någon som är enkel att använda. Jag har väldigt dålig koll på analoga kameror så jag vet inte exakt vad jag ska leta efter...

Jag håller med att det enklaste skulle vara att gå till en fotoaffär. Tyvärr är jag redan här i USA och den närmaste staden har ingen fotoaffär och jag har inte tillgång till bil. Så internet är mitt enda val.

leta lite efter begagnat på nätet, det finns massor.
Om pengar inte är ett problem så hade jag valt mellanformat.