Hellvalley
Medlem
Ute efter en spegellös kamera som går att använa auto men även manuell. Och då så lite som möjligt behöva gå in i några omständiga menyer så ju fler vred och annat ju bättre.
Ska använda kameran dels i min utbildning för dokumentation av praktiskt arbete, reseach, men även tänkt att använda den i fotostudion för produktfotografering men ingen måste. Fritidskamera för det mesta.. Video är inget måste men ibland så är det såklart kul att det går att flma om man vill.
Tittat på
Sony nex 5r 5000kr
+Galet prisvärd, bildkvalite, allround. WIFI
-få vred, stort objektiv
Sony nex 6 8000kr
+ bra sökare, extra vred, litet objektiv, allround, WIFI
- mindre prisvärd, fortfarande för få vred för att undvika menyerna?
Fujifilm X-E1 11000kr med 18-55
+vacker, ännu bättre bildkvalite, bra objektiv, Många och smidiga vred
- dyr, inte allrund, dålig på video, skakig firmware, kommer fler uppdateringar? Sökaren hackar
alt. Canon Eos M, fin touchskärm men inga vred als
Olympus OM-D fin men stora objektiv, dyr, mindre sensor, Fujifilm x100 fast objektiv
Vilka av mina tre favoriter tycker ni och varför?
Ska använda kameran dels i min utbildning för dokumentation av praktiskt arbete, reseach, men även tänkt att använda den i fotostudion för produktfotografering men ingen måste. Fritidskamera för det mesta.. Video är inget måste men ibland så är det såklart kul att det går att flma om man vill.
Tittat på
Sony nex 5r 5000kr
+Galet prisvärd, bildkvalite, allround. WIFI
-få vred, stort objektiv
Sony nex 6 8000kr
+ bra sökare, extra vred, litet objektiv, allround, WIFI
- mindre prisvärd, fortfarande för få vred för att undvika menyerna?
Fujifilm X-E1 11000kr med 18-55
+vacker, ännu bättre bildkvalite, bra objektiv, Många och smidiga vred
- dyr, inte allrund, dålig på video, skakig firmware, kommer fler uppdateringar? Sökaren hackar
alt. Canon Eos M, fin touchskärm men inga vred als
Olympus OM-D fin men stora objektiv, dyr, mindre sensor, Fujifilm x100 fast objektiv
Vilka av mina tre favoriter tycker ni och varför?