Annons

APS Scanner

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Hej!

Min svåger har en hel drös med APS filmer som han skulle vilja ha inscannade. Han köpte en gång för länge sedan en Kodax Advantix FD300 APS scanner men det finns inga drivrutiner till XP så vi har lite problem (jag vägrar att installera Win98 för att kunna köra denna scanner....:)

Är det någon som kan tipsa om en vettigt snabb APS scanner som fungerar under XP?

--jalle

Hej

Jag har en Canon Canoscan FS 2710 som kan scanna neg/pos samt APS (jag har tyvärr inte testat APS dock) Den kör jag via SCSI på Windows XP. Angående hastigheten så har jag inget att jämföra med, men en bild tar ca 1 min i effektiv scanningstid?!.

mvh / Johan

Hmm, fungerar det inte att köra mjukvaran om du högerklickar på den och väljer att köra den som "win98"?
Ibland fungerar detta, det är en toppenfunktion.

Nej...Eländet går inte att installera...

under XP.

Och Kodak har ingen support på produkten längre...

--jalle

Daniel.l skrev:
Hmm, fungerar det inte att köra mjukvaran om du högerklickar på den och väljer att köra den som "win98"?
Ibland fungerar detta, det är en toppenfunktion.

Tack. Vi ska titta på den.

Kodak blir det då aldrig mer...

--jalle

johanfk skrev:
Hej

Jag har en Canon Canoscan FS 2710 som kan scanna neg/pos samt APS (jag har tyvärr inte testat APS dock) Den kör jag via SCSI på Windows XP. Angående hastigheten så har jag inget att jämföra med, men en bild tar ca 1 min i effektiv scanningstid?!.

mvh / Johan

Nyfiken på om du fick igång FD300 med XP'n, jag har ett par filmer jag skulle vilja scanna och har bara tillgång till en FD300 men har ingen Win9x burk heller...

ANNONS
Götaplatsens Foto