Annons

Astrofotografering i Östergötland

Produkter
(logga in för att koppla)

ctlindsten

Aktiv medlem
Hej där alla FS medlemmar.

Jag är vid det här läget van vid att ge mig ut ensam på sena kvällar och mitt i natten. Men jag har inget emot sällskap eller att träffa andra att bolla idéer med. Så om det finns några här inne från Östergötland som är sugna på att bege sig ut och fota vintergatan och natt/kvällshimmelen så skriv gärna här inne eller skicka mig ett privat meddelande.

/Christian

Hej där alla FS medlemmar.

Jag är vid det här läget van vid att ge mig ut ensam på sena kvällar och mitt i natten. Men jag har inget emot sällskap eller att träffa andra att bolla idéer med. Så om det finns några här inne från Östergötland som är sugna på att bege sig ut och fota vintergatan och natt/kvällshimmelen så skriv gärna här inne eller skicka mig ett privat meddelande.

/Christian

Hur pass nära är du till Vättern?
Är själv nämligen stationerad i Gränna.

13e april om jag räknat rätt är slutet för Linköping. Jag har ca 1 timmes bilfärd till Ystad så där slutar säsongen 5:e maj. Måne och sol som styr.

/Stefan

13e april om jag räknat rätt är slutet för Linköping. Jag har ca 1 timmes bilfärd till Ystad så där slutar säsongen 5:e maj. Måne och sol som styr.

/Stefan

Vet inte vad du syftar på med "slutet" Visst på sommar månaderna så kan ju ljuset skapa problem, men resten av året är det bara att ta reda på vart allting på stjärnhimmelen ligger genom appar, websidor eller uträkningar. Och dessutom åka till platserna där vintergatan eller stjärnorna syns väl. Jag tar ju inte alla mina bilder i Linköping, och när jag skapade den här tråden så var syftet att hitta andra som vill fota året runt.

Jag syftade på att fånga vintergatan med gott resultat.
Fota stjärnor kan man dock göra när som helst på året kvälls/nattid efter solen gått ner en bit under horisonten
Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto