Annons

Att ladda upp bilder på bloggen

Produkter
(logga in för att koppla)

Wolfgang

Aktiv medlem
Jag upplever att bloggen inte är användarvänlig. Den gör som den vill.
När man numererar bilderna, så kommer bilderna inte i den ordningen som jag har bestämt och när jag bestämmer en puffbild, så kommer en annan upp istället.
När jag inte bestämmer en puffbild, så kommer första eller sista upp eller nästsista, om jag har lagt till en.
När jag laddat upp en bild och ångrat mig och tagit bort den, så kommer den upp som puffbild.
Och samma bild kommer dubbelt, när jag först har tagit bort den och sedan laddat upp den igen.
Har andra samma erfarenhet?
 

afe

Aktiv medlem
Ja, det där med puffbilder verkar inte fungera alls om man inte laddar upp bilderna i den ordning man vill ha den (då blir den första puffbild tror jag). Att ändra i efterhand verkar inte heller fungera ...
 

pdahlen

Aktiv medlem
Jag upplever att bloggen inte är användarvänlig. Den gör som den vill.
När man numererar bilderna, så kommer bilderna inte i den ordningen som jag har bestämt och när jag bestämmer en puffbild, så kommer en annan upp istället.
När jag inte bestämmer en puffbild, så kommer första eller sista upp eller nästsista, om jag har lagt till en.
När jag laddat upp en bild och ångrat mig och tagit bort den, så kommer den upp som puffbild.
Och samma bild kommer dubbelt, när jag först har tagit bort den och sedan laddat upp den igen.
Har andra samma erfarenhet?
Jo det stämmer ganska väl. När det gäller puffbild så måste man gå upp igen i listan med bilder och trycka spara, jag trycker oftast OK istället fastän jag vet att man ska trycka spara, men det är tyvärr så att man måste gå upp överst i den bilden och trycka spara. Gör man inte detta blir det lite random, oftast den sista.

När det gäller uppladdning så ska man placera den bild som man ska överst sist i den bildhög man laddar upp och så vidare, de sorteras från botten och upp.

Dubbletter och lite annat strul känner FS till, de hade en blogg för ett halvår sedan om strul och önskemål, dock har det inte hänt något
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
OM man laddar upp puffbilden först och markerar att det är puffbild och sedan laddar upp de andra i grupp blir det inga problem. Sedan är det bara att infoga bilderna precis i den ordning man vill. Jag infogar alltid bilderna en och en i bloggtexten, då kommer man ifrån att det blir i annan ordning än man vill. Men helt användarvänligt är det kanske inte.
 
ANNONS