Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Autofocus 20d/1d

Produkter
(logga in för att koppla)

Ronnie_W

Aktiv medlem
Vid inomhusidrott får jag väldigt många bilder felfocuserade.Kör med en 20d+8o-200 2.8 eller 50 1.4. Att det blir en del rörelseoskärpa i vissa vinklar förstår jag, men jag ser på golvet/isen när de färdas mot mig att focusen ligger någon/några meter bakom.

Är objektiven väldigt slöa eller måste jag gräva djupare i plånboken till 1-serien, för att få fart i autofocusen.

Ni är ju några som fotat med bägge kamerorna som borde sitta på facit ;)

Utan att ha fotat så mycket 20D så vet jag av erfarenhet att det skiljer rättså mycket när vi jämför objektiv med hus i dåligt ljus.

I fint dagsljus så presterar båda mycket tillfredsställande. Men inne eller ute i dåligt ljus så gäller det..

Helt klart olika divisioner vi pratar om här.

Hellst 1D.hus + ljusstarkt objektiv och hellre ljusstarkt objektiv än ljussvakt objektiv och 1D..

MVH Niclas,

Japp det gör jag, facit alltså. När jag bytte från 20d till 1dmk2n så gick mina innebandybilder från 30-40% till 90% skarpa bilder med samma objektiv. Det var en riktig ahaupplevelse!

SM0SBI skrev:
Japp det gör jag, facit alltså. När jag bytte från 20d till 1dmk2n så gick mina innebandybilder från 30-40% till 90% skarpa bilder med samma objektiv. Det var en riktig ahaupplevelse!

ja ja, får väl börja med att skaffa en större spade då...

ANNONS