Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa hotshoe softboxen?

Produkter
(logga in för att koppla)

niclaslind

Aktiv medlem
Är sugen på en softbox till SB-900 (hotshoe blixt).
Vilken är den bästa? Har hört att lastolite inte är så bra - passar tex. inte SB900.

Vilken ska man gå på?

Jag kan inte jämföra med någon annan hotshoesoftbox men jag är iallafall väldigt nöjd med min Lastolite.

Fortsätter denna tråd med en fråga om SB-900 klarar av Lastolites Ezybox 76x76 cm, eller om man skall välja 60x60 cm istället?

Jag kör med Westcott's 70x70cm softbox & i den har jag min 430 EX II & det funkar alldeles utmärkt, så det är nog bara att köra på 76x76cm med tanke på att du har en kraftigare blixt än mig.

Tackar för info Urban. Tyvärr blev det en 60x60cm box idag, innan jag läste ditt svar, pga rekommendation från butikssäljare. Men med ditt svar så berodde kanske hans rek. på att de inte hade 76x76 inne.

Tyvärr är kanske också fel ord, för när jag packade upp och monterade Ezyboxen i butiken så fick jag ett riktigt bra intryck kvalitetsmässigt, verkar vara en kanonbox. Skall bli kul och se hur den presterar ;-)

Jag blev faktiskt så nöjd med resultatet från min hotshoe softbox & 430 EX II att jag kommer sälja mina studioblixtar & bara köra med hotshoe prylar...

ANNONS
Götaplatsens Foto