Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bör man uppdatera firmware i sin 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

zood

Aktiv medlem
Hej

Köpte för ett tag sedan en 40D, kollad vilken firmware jag har och såg att det kommit 2 nya efter min.

Min fråga är, bör jag uppdatera till den senaste
Läste att vissa bilder kan se konstiga ut i displayen med den äldre firmwaren(dock inget jag märkt), och skall bli bättre genom uppdatering

Men finns det andra anledningar till att uppdatera.
Och till sist är det riskfritt om man gör uppdateringen som det beskrivs?

Tacksam för svar.

Johan

Det är väl bra att ha senaste mjukvaran oavsett. Oftast handlar det om mindre ändringar som rättar till ovanliga problem.

Jag uppdaterade min 450D enl. instruktion via en liten fil som skulle läggas på minneskortet, lätt som en plätt och klart på några minuter. Den listan innehöll en handfull mindre rättelser som jag själv inte stött på. Men nu vet jag att jag aldrig kommer se dom :)

Har införskaffat en 40D för ca: 3 månader sedan vilken har Firmware 1.0.8 Är det den senaste versionen ?.

ANNONS
Götaplatsens Foto