mapem
Aktiv medlem
Är narturligtvis inte tillrådligt, men kan ske ofrivilligt om man råkar befinna sig på en hal klippa i skärgården....Kameran blev dränkt och slutaren började klappra. På skärmen stod "error 99". Nu har den legat och torkat i tre dar med alla luckor öppna. Dessutom följde jag ett tips här och rengjorde alla kontakter, tog ut båda batterierna, satte på "on" i fem minuter, stängde av, satte i kort, glugg och batterier, men det är fortfarande likadant. Spegeln stannar i uppfällt läge efter lite klapprande när man sätter på den.
Jag har ärligt talat ingen större förhoppning att den ska fungera igen. Det är trots allt ingen undervattenskamera. Om kameran skulle fungera igen är det väl mer eller mindre ett under. Lönar sig reparation tror ni kunniga här? Kameran är ju rätt gammal vid det här laget, men jag gillar den.
Jag har ärligt talat ingen större förhoppning att den ska fungera igen. Det är trots allt ingen undervattenskamera. Om kameran skulle fungera igen är det väl mer eller mindre ett under. Lönar sig reparation tror ni kunniga här? Kameran är ju rätt gammal vid det här laget, men jag gillar den.