Annons

Bakfokus med D80 & 85/1.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Rockoholic

Aktiv medlem
Någon mer här som råkat ut för detta? Jag gillar ju verkligen brännvidden och skärpedjupet men vad hjälper det när skärpan hamnar fel?

Gjort "batteritestet" både med AF och MF...

Egentligen borde frågan omformuleras... Någon som har D80/D200 där 85/1.8 FUNKAR? Jag funderar på om jag har fått ett måndagsexemplar eller att det helt enkelt gäller alla 85or?

Har ni upplevt svagt skrapande när man vrider på fokusratten?

MVH Niclas

Att alla fokuserar fel vet jag är inkorrekt eftersom en jag lånat fokuserade rätt, och bilderna var väldigt skarpa (det lånet är anledningen till att jag nu själv letar efter en begagnad att köpa).

Har inte testat på en D80 men likväl på D50, D70S, D300 och D2H när jag funderade på ett köp.
Hade med mig mina egna hus och lånade ett D300 i affären och tog ett antal testbilder på det objektiv vi packade upp i affären och på alla dessa låg skärpan där den skulle.

Då låter det med andra ord som att mitt är ett måndagsex? Tänkte försöka få affären att ta hem ett nytt att testa med. Enligt Lasses går det nämligen inte att justera skruvoptik utan enbart AF-S... Får se vad "min" butik säger om det.

Är ni fler som har erfarenheter av denna kombination får ni gärna ösa på.

MVH Niclas

ANNONS
Götaplatsens Foto