Annons

Batteri Minolta NP-800/Nikon EN-EL1

Produkter
(logga in för att koppla)

Zebulah

Aktiv medlem
Tänker köpa några extra batterier till min Minolta A200. Tyvärr är orginalabtteriet inte direkt billigt. Har börjat dyka upp en del piratbatterier utomlands men rätt ovanligt i Sverige dock. Det som dock är skrivet i olika tester är att Nikons EN-EL1 passar både elektriskt och formfaktormässigt. Har också kollat på ett annat diskussionsforum och det är flera som använder sig av den lösningen.

Min fråga är därför om någon har erfarenhet av de batterier som Zebramedia (eller någon annan som har billiga batterier) säljer och/eller uniross motsvaraighet. Behöver såklart inte vara använt i en Minolta utan kan lika gärna vara i en Nikon. Det viktigaste att veta är hur pass bra kapaciteten är i jämförelse med ett orginalbatteri dvs räcker de till ungefär lika många foton eller tar de slut fortare. Är en viktig faktor för mig eftersom jag skall ha med mig kameran i fjällen där det är noll möjlighet till laddning. Om de inte håller riktigt lika många laddningar är inte lika viktigt även om det är trevligt om de i alla fall inte tar slut efter 100 laddningar (för i så fall blir det billigare i längden med orginal).

ANNONS
Götaplatsens Foto