Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Dizzy

Aktiv medlem
Hej, jag funderar på att skaffa en ny kamera, någon kompakt digitalkamera med 10-12x zoom. En kriterium för mig är batterier, jag vill helst att den ska använda vanliga AA av två orsaker: 1) att det i nödfall går att köpa batterier i Pressbyrån 2) Om jag efter 5 kanske 10 år behöver ett nytt Li-jon batteri, går det att få tag på tror ni, till ett rimligt pris?

Finns det någon standard på Li-jon batterier eller är det beroende på kameramodell?

Om jag söker en digital kompaktkamera med 10-12x zoom och som drivs med AA-batterier, är det då bara Minolta Z3 som gäller?

Bara några frågor och funderingar
Kommentera gärna :)

mvh
Roger

Dizzy skrev:
2) Om jag efter 5 kanske 10 år behöver ett nytt Li-jon batteri, går det att få tag på tror ni, till ett rimligt pris?
Jag blir mycket förvånad om du har kvar din kamera om 5 år :D

Men som svar på din fråga, ja, det tror jag.

Konica-Minolta Z5 kan du ju kolla på.

Kul att du köpt kamera!! Och kul att du skrev det här! :) Det är trist att följa trådar som aldrig får ett "avslut".

Lycka till med kameran och om du har kvar den om 5-10 år så lägg ett meddelande här... Om denna sida finns kvar dvs... ;)

/Karin

ANNONS
Götaplatsens Foto