Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnat Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS

Produkter
(logga in för att koppla)
Nypris är ju 2000 kr. Även jag skulle tycka att 1200 kr var rimligt, om det är i fint skick utan uppenbara skador.

Nypris är 2200 (Japan Photo) - 2500 (Cyberphoto). Motljusskydd tillkommer, 200 för pirat, 500 för original.

Så uppåt 1500 ska man nog kunna ge med motljusskydd.

Nypris är 2200 (Japan Photo) - 2500 (Cyberphoto). Motljusskydd tillkommer, 200 för pirat, 500 för original.

Original motljusskydd kostar under 200 kr, inte 500, 1500 kr är alldeles för mycket begagnat för den kitgluggen, vad affärer som ger garanti tar begagnat

Ja några 1500 kr tänker jag inte ge för ett begagnat objektiv, då köper jag hellre ett nytt för ca 2000 och får garanti..

Lägsta nypris (enligt uppgift i lager) på prisjakt är 1990 inkl frakt, plastbit från ebay £1.76 inkl. frakt. 1500 beg känns nästan lite dyrt idag. ;)

Objektivet kostar 1990 kr på Netonet. Motljusskydd ET-60 kostar 175 kr (original) eller 119 kr (pirat) på Cyberphoto. Motljusskyddet går förstås att hitta ännu billigare på Ebay.

Edit: Johan var lite snabbare där.

Så synd, då betalade jag för mycket för min uppenbarligen....och jag är inte ens nöjd med den. Tycker den är för oskarp, särskilt i kanterna på längre brännvidder. Det blir sällan bra. Om man bländar ner till 10-11 blir det någorlunda.

Så synd, då betalade jag för mycket för min uppenbarligen....och jag är inte ens nöjd med den. Tycker den är för oskarp, särskilt i kanterna på längre brännvidder. Det blir sällan bra. Om man bländar ner till 10-11 blir det någorlunda.

EF-s 55-250 är, tycker jag, något av det absolut prisvärdaste man kan köpa nytt. Jag var nöjd med den gluggen jag hade dessutom, men det var nog aldrig så att jag detaljstuderade just kanterna map skärpa heller.

För övrigt så är väl det "rätta" priset det som både säljare och köpare är nöjda med, just då affären görs upp. ;) Jag är rätt säker på att jag både sålt och (framför allt) köpt begagnade prylar för mer än marknadsvärdet, och hoppas att jag någon gång även lyckats köpa billigare.

Jo EF-S 55-250 är ett mycket prisvärt objektiv, det tycker jag fortfarande. Även om man betalar 2500 för ett nytt och 1500 för ett begagnat. Men man måste inse att även om det är hyfsat skarpt så är det ett "integs-tele", om än ett ovanligt bra sådant.

Kräver man mer måste man också vara beredd att betala mer. Det är det jag har tvingats inse.

Men för 1200 är det ett fynd, tycker jag. Om man nöjer sig med den kvaliitet det ger alltså.

Det är som med viner. Ett 70-kronorsvin kan vara prisvärt, men det är långt kvar i smakupplevelse till ett som kostar 200:-.

Men man blir lika upprymd.... :)

ANNONS
Götaplatsens Foto