Annons

Begriper inte ACR längre

Produkter
(logga in för att koppla)

hornavan

Aktiv medlem
Häromdagen kom en stor uppdatering Av Photoshop och Camera Raw. Vid första anblicken ser det snyggt ut, men nu när jag skall börja arbeta med programmet ACR så blir jag vilsen.
I gamla ACR kunde jag fixa en bild och sedan synkronisera den med valfritt antal bilder. Tidsbesparande och elegant.
Nu hittar jag inte den funktionen.
En annan sak är verktyget för upprättning av bilder, gone.
Finns det någon tutorial någonstans?
Går det att backa framtiden och smyga mig tillbaka till tidigare version?
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Ja, det är sk*t att behöva lära nytt. När man har ett automatiserat arbetsflöde som är inövat där man ofta slipper fundera.

Jag markera de bilder som ska synkroniseras i bildbandet nedtill, då sker alla ändringar samtidigt när jag drar i spakarna,

Under optik- manuellt och geometri ligger upprätningarna. Autofunktionen märkt A brukar fungera bra.

MVH Janne
 

PMD

Aktiv medlem
Ganska många programmakare brukar göra en textfil som beskriver nyheter och ändringar i en ny version av programmet. Följde det inte med en sån med den nya versionen av Camera Raw? Kanske finns på Adobes webplats nånstans?
 

hornavan

Aktiv medlem
Ja, det är sk*t att behöva lära nytt. När man har ett automatiserat arbetsflöde som är inövat där man ofta slipper fundera.

Jag markera de bilder som ska synkroniseras i bildbandet nedtill, då sker alla ändringar samtidigt när jag drar i spakarna,

Under optik- manuellt och geometri ligger upprätningarna. Autofunktionen märkt A brukar fungera bra.

MVH Janne
Tack!
 

hornavan

Aktiv medlem
Ganska många programmakare brukar göra en textfil som beskriver nyheter och ändringar i en ny version av programmet. Följde det inte med en sån med den nya versionen av Camera Raw? Kanske finns på Adobes webplats nånstans?
Jag har sökt och skickat mejl, men utan resultat.
Tacka vet jag Fotosidan, där får man svar.
 

vifra

Aktiv medlem
Jag gick ut på "tuben" och hittade några riktigt bra instruktioner. Nya ACR verkar faktiskt riktigt lovande.
 
ANNONS