Annons

Behöver tips angående stativköp

Produkter
(logga in för att koppla)

anpahl

Aktiv medlem
Jag har idag ett billigt stativ som gör så att jag enbart känner mig låst när jag fotograferar med den och därför använder jag den ej. Den känns plastik och så är den så begränsande när det kommer till att vrida på kameran.

Jag skulle vilja köpa ett prisvärt stativ med kullen istället. Jag är enbart amatör det behöver inte vara sv. Värsta sorten. Kan någon tipsa mig om ett prisvärt stativ?

Behöver tips angående stativköp.

Jag har idag ett billigt stativ som gör så att jag enbart känner mig låst när jag fotograferar med den och därför använder jag den ej. Den känns plastik och så är den så begränsande när det kommer till att vrida på kameran.

Jag skulle vilja köpa ett prisvärt stativ med kullen istället. Jag är enbart amatör det behöver inte vara sv. Värsta sorten. Kan någon tipsa mig om ett prisvärt stativ?

Valet beror väl på vad du skall ha det till; i studio eller släpa på vid långturer i fjällen eller ute men runt knuten...?

Stod inför valet själv och funderade länge. Detta blev mitt val; Benro A2980T+kulled Nr2. ca 2300kr. Mycket stabilt och lätthanterat men väger en del. Mittsången kan dras ur och vinklas på alla möjliga vis, har krok för motvikt också. Kulleden mycket smidig. Rekommenderas! Lyckat till! /mvh Leif

Hej,

Jag kan tipsa om det stativet som jag använder tillsammans med en 650D med batterigrepp samt 70-300L:

Velbon ULTRA REXi L

Finns att köpa i paket tillsammans med kulled QHD-53D för runt 1800kr, bara stativ kostar runt 1300kr.

Otroligt smidigt och lätt stativ (1.4kg) som när det är ihopfällt tar minimalt med plats (34cm), vilket gör att man inte drar sig för att att ta med det när man reser. Väska ingår.

Fördelar utöver vikt och storlek är stabiliteten, hög arbetshöjd, möjlighet till makrofotografering samt vattenpass på kulleden.