Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bevel and Emboss i jpg

Produkter
(logga in för att koppla)

bäckman

Avslutat medlemskap
Jag har jobbat med en bild i olika lager och det sista jag gjorde var att lägga på en text.
I textlagret gick jag genom layer style och fixade till texten med drop shadow och bevel and emboss.
När jag sedan lägger ihop lagren eller sparar den som jpg försvinner effekten på texten och den blir helt platt vit, som om layer style inte hänger med i plattandet av bilden...?

Hej!

Vilket program använder du?
Själv använder jag Elements 3 och har problem med effekten Clear Emboss (Klar relief) som inte gör någonting annat än att göra texten grå, men helt platt.

Tänkte att det möjligtvis kunde finnas ett samband.

Mvh.
Lasse C

Hej!

I Elements 3 ligger t ex texteffekterna som enskilda atn-filer, medan de i CS2 ligger samlade i en atn-fil som Elements inte kan tolka.
Dessutom får ju du mig effekten att åtminstone visa sig till en början, även fast den mystiskt försvinner sedan. Hos mig syns den inte alls.

Så jag tror inte våra problem hänger samman.
Och jag har tyvärr ingen förklaring till varför en texteffekt skulle försvinna när man lägger samman lager. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto