Annons

Bild/sek

Produkter
(logga in för att koppla)

fotojohan

Aktiv medlem
Jag var nere och tittade på Annika Sörenstams europa-tour tävling i golf i helgen. Hade med mig min 400D och sköt några bilder. Blev dock lätt chockad över yrkesfotografernas kameror (förmodlingen mark II el III) och deras hastighet i bildserier. Medans min 400 tar typ 2 bilder, så har deras kameror tagit typ 6 bilder... det bara rasslar till i deras utrustning och vips har dom ett dussin bilder.

Kan någon kunnig förklara lite för mig som inte kan/vet?

Mvh fotojohan

Tja, vet inte vad du vil ha förklarat de kör med mkII(8,5 bps) eller mkIII(10bps) mot dig med 400D(3bps)

Så helt korrekt, kör de med mkIII så kan de gott och väl ha tagit 6 bilder när du tagit två, kör de mkII så har de väl tagit nästan 6 bildern när du tagit två.

Jonsjoberg skrev:
Tja, vet inte vad du vil ha förklarat de kör med mkII(8,5 bps) eller mkIII(10bps) mot dig med 400D(3bps)

Så helt korrekt, kör de med mkIII så kan de gott och väl ha tagit 6 bilder när du tagit två, kör de mkII så har de väl tagit nästan 6 bildern när du tagit två.

Tack Jon, ditt svar räcker gott. Blev nog lite avundsjuk på deras hastighet och nyfiken på hur det funkade.

Mvh fotojohan

ANNONS
Götaplatsens Foto