Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildskärmstillval?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Lestander

Aktiv medlem
Hej! Jag formaterade nyligen om min dator, och nu är det så att det är lite annorlunda i bildskärmstinställningarna. Jag brukar kolla på filmer och bildspel via tv-out till min tv, men nu kan jag helt plötsligt inte göra detta. Innan gick jag på Kontrollpanelen/Bildskärm/Inställningar/Avancerat. Där kunde jag i ett flertal menyer ställa in olika saker, bland annat vilka skärmar som skall användas som primär, sekundär osv. Nu finns inte de valen alls. De enda valen jag har är : Allmänt, Bildskärmskort, Bildskärm, Felsök och Färgmatchning. Jag har för mig att den var "Bildskärmar" den hette där jag kunde välja tv-out.

Jag har nya drivrutiner till mitt grafikkort (Radeon 9600 Pro) så jag är rätt nollställd på vad felet kan vara. Hur kan jag få tillbaka mina tillval tro?

Tacksam för hjälp /Andreas.

Gå in på ATI:s hemsida och ladda ner "catalyst control center" (senaste drivrutinerna). Sedan får du använda det programmet för att kolla tv-out.. Hade samma problem. Verkar som att om man uppdaterar drivrutiner så blir man tvingad att använda detta.

Mvh

ANNONS
Götaplatsens Foto