Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Birgerson

Aktiv medlem
Jag har märkt när jag tittar på bilder i min och andras portfolio att bilderna är väldigt gryniga om jag kör bildspel. Kollar jag vanligt är det inga problem men just bildspel ser det inte bra ut. Någon som märkt samma sak? Går det att stänga av bildspelsfunktionen på portfolio? Har inte sett någon sådan funktion.

//Erik

Senast ändrad:
Instämmer! Ser ut som att bilderna skalas om på ett destruktivt sätt och det blir otäcka "kantiga pixelblock" :´(

Tycker dessutom layouten tar onödigt mycket plats upptill, speciellt för visning på laptops. Borde gå att göra en layout där själva bildytan verkligen prioriteras på sidlayouten, så att bilden kan bli så stor som möjligt utan att skalas eller hamna utanför skärmen i nederkant.

Och i vanlig visning, kanske kunde "bläddra-pilarna" ligga ute på sidorna om bilden, och alltid komma i samma höjd. Nukänns det som de bygger mycket på höjden (obra för laptops skärmar och widescreens).

Hoppas ödmjukt på möjliga lösningar, snälla! :)

(Vad gäller bilders skalning på webben, så är jag förundrad över hur bra just den detaljen fungerar i Google Picasa webbalbum! Oavsett skärmstorlek och skalningsnivå, så verkar bilden bevaras föredömligt bra, skarp och fin, utan "kantiga pixlar").

ANNONS
Götaplatsens Foto