Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga Nikon?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pete-swede

Medlem
Hallå!
Jag har nyss börjat tänka på att byta upp mej från min D60.
Funderar på en D90,(endast hus).
och har sökt på nätet för att här i spanien vill affärerna ha runt 800 euro = 7500Skr
Tycker det låter mycket?!?
Amazon.com vill ha 5400 Skr!! Mycket bättre.. MEN dom vill inte skicka till Europa...

Så, nu har jag hittat: http://www.justnikon.net/index.php
Där har dom helt otroliga priser till exempel: 3700 Skr för samma hus ?!?!
Hur kan detta va möjligt??
Och finns det någon här som har någon erfarenhet med dom, är det stöld gods, kopior??

Får jag inga svar, så återkommer jag när (om) jag får kameran ;-)

M v h Peter.

Hallå!
Jag har nyss börjat tänka på att byta upp mej från min D60.
Funderar på en D90,(endast hus).
och har sökt på nätet för att här i spanien vill affärerna ha runt 800 euro = 7500Skr
Tycker det låter mycket?!?
Amazon.com vill ha 5400 Skr!! Mycket bättre.. MEN dom vill inte skicka till Europa...

I Sverige finns den för strax under 7 kkr. Förmodligen kan du hitta den billigare i Nederländerna där priserna brukar vara bra.

För övrigt har du säkert glömt bort att räkna med att du ska betala moms, eventuell tull och hanteringsavgifter när du plockar in saker från USA till EU. Det egentliga priset är alltså högre och dessutom gäller inte garantin i Europa för hus sålda i USA.

Så, nu har jag hittat: http://www.justnikon.net/index.php
Där har dom helt otroliga priser till exempel: 3700 Skr för samma hus ?!?!
Hur kan detta va möjligt??
Och finns det någon här som har någon erfarenhet med dom, är det stöld gods, kopior??

Det mest sannolika med saker som låter för bra för att vara sant är att du inte får något alls förutom ett hål i plånboken.

Jovisst, tanken har slagit mej.
Länken till denna sida hittade jag på Amazon!?!? och den ser rätt seriös ut (hemsidan)

Tack för svaren.

ANNONS
Götaplatsens Foto