Annons

Blixtsko till Olympus Om1n

Produkter
(logga in för att koppla)

bjornwestergren

Aktiv medlem
Vet inte om det är rätt att lägga in här (kanske måste lägga under annonser), men jag letar efter en Blixtsko till en Olympus Om1n till en vän men kan inte hitta det.

Jag har tittat på Secondhandphoto, L-Foto och LP-Foto, det verkar vara åtgång på dessa då de som haft inte längre har kvar dem...flera som frågat efter dem enligt dem.

Skon verkar heta tillbehörssko 4.

Nån som har förlag på några svenska sidor där man kan få tag på dessa, har hittat på utlänska men vill helst inte beställa därifrån.

Passar detta inte in här så plocka bort det!

MVH Björn Westergren
http://www.bjornwestergren.com

bjornwestergren skrev:
Passar detta inte in här så plocka bort det!
Det är sant att annonsering inte är tillåtet, men det här handlar ju om efterlysning av leverantörer av en ovanlig pryl, inte en direkt annons. Så det tycker jag platsar.

Åter till ämnet; Är det själva skon som man gängar fast i prismat du menar, den vanliga blixtskon? Saknar hans OM1 sko helt och hållet?

Jag har själv inte sett en sko på en sådan kamera så jag vet inte hur den ska se ut...men han beskrev det som att det va nån pryl som han hade lyckats att bryta sönder, som man fäster blixten på?!?!

Vi kollade upp och pratade med l-foto.se och de hade denna: SKO 4 f. OM-1N/2N (B-) 225:- och det va den som vi skulle ha men det hade ringt 4 stycken på den så den va borta för ett tag sedan.

Hjälper detta någonting?

MVH En något snurrig Björn Westergren

*tackar för att detta får vara kvar, va inte säker på det*

Hej.

Att plasten spricker i dessa blixtskorna är väldigt vanligt. Till och med min pappa som är en extrem pedant har lyckats få en spricka i sin. Jag tror att den är lite dåligt tillverkad och det blir spänningar i plasten när man skruvar på den vilket gör att den spricker. Jag har sett flera kameror med denna sko som har varit spräckta.

//Uffe

Ok, då såg den ut som jag trodde i alla fall *ler* så helt ute och cyklade va man inte.

Ska leta vidare på sidor, fler tips ärvälkommna, vill dock inte ha ifrån utlandet där det verkar vara lättare att finna, typ England.

MVH Inte lika snurrig Björn Westergren

Ok... Om det är en OM-1n så är det alltså inte den sko som avbildas i bild F i sidan som Sumpen länkade till? Och prismat ser inte ut som bild B? En sån sko håller jag nämligen i min hand just nu, men den passar förmodligen inte.

Jag ska be min kompis ta med kameran så att jag kan kolla lite närmre hur den ser ut, men förmodligen så är det inte en sådan.

MVH Björn Westergren som nyss vann 50:- på Triss för 5 minuter sedan *ler*

ANNONS
Götaplatsens Foto