Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtval.

Produkter
(logga in för att koppla)

casting

Aktiv medlem
Jag har ett dilemma. Jag behöver råd. Jag fotar mest natur, men är i övrigt även lagom intresserad och fotar på alla möjliga tilltällningar både inomhus och utomhus, så jag är i behovav en extern blixt. Dock behöver den i princip inte vara så oerhört funktionspäckad, utan viktigare är att den fungerar så bra som möjligt "med automatik". Jag har en Canon Eos 20d och jag har spanat in två tänkbara kandidater i "min" prisklass. Det ena är Sigma Blixt EF-500 DG Super II som jag får för 1995 på Svandinavianphoto, och den andra är Canons egen blixt 420ex som med återbetalning kostar i runda slängar 2400 kr. Vilken ger mest för pengarna? Det känns som Sigman faktiskt har större kapacitet, men så känns det ofta bättre att köpa "märkesvaror" också? Jag är övertygad om att båda är bra blixtar, men vilken är mest prisvärd anser ni? Och finns det andra intressanta alternativ till min kamera?

ANNONS
Götaplatsens Foto