Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra lätt stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

moko

Aktiv medlem
Detta är mitt första inlägg här på sidan och jag har nyligen börjat fota. Älskar foto och ler för varje kort jag tar. Men min utrustning begränsar mig. Jag skulle vilja ha ett tips på ett bra 3 benstativ till min Canon 350D. Önskemålen är att det inte överstiger 30-40 cm ihopvikt å gärna så lätt som möjligt med ett ganska lågt pris.

Hoppas ni kan hjälpa mig där ute...

MVH Fabian Bender

Ska det vara så litet så är nog ett sånt som jag har en bra lösning; Manfrotto 718 SHB. Extremt kompakt och lätt, men håller ändå för en lättare systemkamera. Dock absolut inte med nåt tungt teleobjektiv på, det är bara att glömma. Det är heller inte i närheten av lika stabilt som ett större stativ, men det kan man heller inte vänta sig. Dock går det ner i en 30-litersrygga utan problem, och det är inte så dumt.

http://www.cyberphoto.se/stativ/manfrotto/714shb.php

Skillnaden mellan 718 och 714 är att det senare har en inbyggd kulled, men ingen snabbplatta, så man måste skruva på kameran varje gång. 718 har nån slags videohuvud.

Jag klurar eventuellt på att sälja mitt, då jag vill uppgradera till ett fetare. Hör av dig om det är intressant.

ANNONS
Götaplatsens Foto