Annons

Bra pris på nybörjar kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

angelape

Aktiv medlem
Efter att ha fotot ett tag med digitalkamera så känner jag att jag saknar den mer manuella delen man får med en vanlig systemkamera.
Nu har jag fått ett erbjudande på en Minolta dynax Classic 600si med vertikalgrepp och ett 27-80 objektiv för 1500:-.

Är ny på systemkameror och har tajt budget så jag undrar om det låter som ett vettigt pris?

Har letat efter en som inte går över 1000:- men vill ju inte heller ha en som är allt för "billig".
Gärna så man har möjligheten till både manuell och automatiska funktioner.

Minolta 600si

Hej Angela!

Det är mycket bra pris för en bra kamera, helt klart. Minolta 600si kom 1995. Själv använder jag Minoltakameror som: Minolta 7000 (1985), Minolta RD-175 Digital( 1995) samt en nyinköpt Minolta Dynax 60 (2004)

Sen är det ju det här med kameror, en del rekomenderar Nikon och Canon som system att bygga på och som man tycker är bättre. Men smaken är ju olika och sen beror det på hur mycket pengar man vill lägga ut på sitt fotograferande. Eftersom jag använt Minolta kameror i över 20 år och fortfarande är nöjd med dessa så kan jag rekomendera dig ett köp av 600si kameran.

Vill du läsa mer om Minolta 600si så klicka på denna länk:

http://www.35mm.freeserve.co.uk/mug/600si_inf.html

Hoppas du blir lite klokare av detta.

MVH // Richard

Använde Minolta 600Si i flera år och det händer att den används fortfarande. Var mycket nöjd med den och för det priset som du nämner borde det inte vara så mycket tvekan. Rekommenderar den varmt inte minst med tanke på att den är trevlig att använda och jag tror att du mycket snabbt trivs med den.
Mvh
Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto