Annons

Bra pris på Storformat

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinAdolfsson

Aktiv medlem
Hallå,
Har fått en prisoffert på en Toyo 45CF med tillbehör som jag skulle vilja höra lite synpunkter på. har någon koll om det här är bra priser, allt utom rullfilmsmagasinet är i nyskick. Har kollat runt på ebay bla men jag får inga riktiga bra riktmärken känner jag.

Toyo 45CF 8000:-
APO- Sironar 150/5,6 5500:-
Grandagon 90/6,8 9500:-
Grandagon 75/6,8 8500:-
Objektivplattor 550:-
Fokuseringshood 1830:-
Rullfilmsmagasin 6x9 2500:- (Begangnad)

Alla priser är exkl moms.

36500:- + moms är ju trots allt ganska mycket pengar för att bara plåta till ett eget litet sommarprojekt.

Jaja, vad tror ni är det här ett bra köp eller bör man kolla runt på marknaden lite mer?

/Martin!

Senast ändrad:
Prissättningen på storformat är svårt. Men numera är det köparnas marknad och det är inte så sällsynt att finna riktigt bra utrustning på exempelvis blocket för en rimlig summa. En sökning på klubbade objekt på ebay.com visar i alla fall att de går att få bra mycket billigare där. T.ex. har följande sålts nyligen:

Toyo 45CF, 611 USD (oanvänd)
Apo-Sironar-S 150 mm, 650 USD (bra skick)
Grandagon 90, 403 USD (bra skick)

Å andra sidan kan du ju inte se och undersöka sakerna när du köper dem via e-bay.

Sedan är det frågan om du verkligen behöver t.ex. ett Apo-Sironar eller om det duger med ett Sironar? Efter vad jag har läst är det närmast omöjligt att se någon skillnad på resultatet ens när det gäller färg.

Bästa,
F.

ANNONS
Götaplatsens Foto