Hej!
Jag har precis köpt och börjat använda Bridge CS3. Jag är också intresserad av att kunna filtrera och organisera mina bilder på smidiga sätt, och håller just på och trevar mig fram bland funktionerna i Bridge.
Eftersom jag precis börjat utforska Bridge kan det mycket väl finnas betydligt enklare sätt att filtrera fram bilder tagna en viss dag, men det här är ett sätt jag känner till i alla fall.
1. Markera den översta mappen i den mappstruktur som innehåller bilderna du vill leta bland. Finns alla bilder i en och samma mapp markerar du den.
2. Välj Edit > Find (CTRL+F)
3. I dialogrutan som visas kan du kombinera massvis av villkor för att filtrera fram bilder. I rutan längst till vänster under Criteria finns en rullgardinsmeny. Där väljer du Date Created.
I den mellersta rutans rullgardinsmeny väljer du contains. Alternativet equals fungerar inte eftersom Date Created också innehåller tid.
Och i tredje rutan skriver du datum för den dag du är intresserad av. Tänk på att du måste skriva datumet på samma sätt som det står i metadata för bilderna, dvs YYYY-MM-DD.
Rutan Include All Subfolders är default ikryssad. Det måste den också vara om du letar i en mappstruktur med undermappar.
4. Klicka Find.
Som sagt, det finns säkert enklare sätt också, och med den här metoden använder man ju inte filterpanelen direkt med några enkla klick, men som du ser finns det istället enormt många alternativ och kombinationsmöjligheter att söka bilder på via CTFL+F.
Mvh.
Lasse C