Annons

C-stand strobe-/blixtstativ

Produkter
(logga in för att koppla)

abcxyz

Aktiv medlem
Jag letar som en tok efter ett bra c-stand (century stand) till mitt Elinchrom Ranger Quadra-system. Det jag tänker mig är något liknande de första tio träffarna här: http://www.bhphotovideo.com/c/searc...&Ns=p_OVER_ALL_RATE|1&N=4289244488+4289244626

Avenger och Matthews verkar vara märkena som får högst betyg av flest köpare. Men var köper man c-stands i Sverige? Jag har hittat ett par på Kaffebrus men jag de är av något - förmodligen kinesiskt - märke som inte får upp några träffar på Google - inte så lockande m a o. Och att beställa från USA är uteslutet eftersom frakten kostar lika mycket som stativet. Ett c-stand väger nämligen 5-6 kg (det är därför de är så stabila). Varför är det så skralt med c-stands i Sverige? Det är ju det ultimata strobestativet! :)

Avenger A2030D finns på Scandinavian Photo, men problemet är att det kostar 2500 kr där medan samma stativ kostar knappa 1200 kr på B&H i USA. Jag vägrar helt enkelt att betala 2500 kr för ett blixtstativ som är värt mycket mindre.

Är det någon som har några tips? Tack på förhand.

ANNONS
Götaplatsens Foto