Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Jag har en 1D X med serienummer inom de intervall som har problem med att autofokus strular när det blir för kallt. Detta åtgärdar Canon utan garanti kan man läsa på deras sidor. Jag fick problem för knappt ett år sedan, var fortfarande garanti då, kameran skickades till Canon RCC i Mölndal för reparation och som jag trodde, byte av en liten hävarm som orsakar problemet. Också läst mig till att verkstaden skall märka kameran i batterifacket om att den är åtgärdad. Fick tillbaka kameran utan sådan märkning och information att de enbart hade enbart smörjt delarna. Ringde verkstaden och de sa att de enbart har instruktioner att göra så.
Idag var det bitande kallt ute igen för första gången sedan förra gången, efter en halvtimme i kylan la autofokusen av igen, precis samma fel, ett välkänt sådant. Trodde Canons verkstad borde ha koll, men tydligen inte, grymt besviken på dem, är ju bara att googla för att se att den defekta delen skall bytas, inte smörjas. Någon mer som haft detta problem?
Idag var det bitande kallt ute igen för första gången sedan förra gången, efter en halvtimme i kylan la autofokusen av igen, precis samma fel, ett välkänt sådant. Trodde Canons verkstad borde ha koll, men tydligen inte, grymt besviken på dem, är ju bara att googla för att se att den defekta delen skall bytas, inte smörjas. Någon mer som haft detta problem?