Annons

Canon 300D o Canon Speedlite 550 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

ljokiaho

Aktiv medlem
Jag har en Canon 300 D med en blixt Speedlite 550 ex, men de blir ofta över exp i ansiktet när man tar porträtt. o OmniBounce som diffuserar blixtljuset, går inte o använda då räcker inte ljuset. O på 4 m så räcker blixten, bara till en bild så måste man vänta att den laddas.

o i ljus rörs belysning blir det gul stick. Ska de va så med den blixten, för den ska väl va ganska bra. o Var få tag på en, Svensk manuala till Canon Speedlite 550 EX ?

Du måste ha skumma inställinigar för tid och/eller bländare. - kan du ge exempel på inställningarna du testar med?

Att du får färgstick beror nog på att du får in mycket av ljuset runt om, dvs mer än bara blixtljuset och det har ju en annan färgtemperatur.

Auto läge o i rum med ljus rör, alla andra Canon med 135 film har funkat där. Men det är något som, måste ställas in på blixten eller på 300D men vad.

Hej,
Jag har samma grejor som du, och det funkade alldeles utmärkt med std inställningar på blixten och bl.a läge P i det kreativa området. Jag har bytt till uppladdningsbara 2300 mA batterier, och det påverkade laddningstiden.

ANNONS
Götaplatsens Foto