Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 60D ny (nästan)

Produkter
(logga in för att koppla)

Rosino

Aktiv medlem
Beslutsångest... en ny Canon 60D med garanti och köpkvitto för motsvarande ca 6700 kronor. Visserligen räcker min 550D bra till för mina behov, men ändå slår köpbegäret till ;)

Hur skulle ni tänka - slå till och ha en kamera att "växa i", eller vara nöjd med det jag har? Antar att 60D har bättre andrahandsvärde om man om några år igen vill förnya sig - eller?

Eller helt ny är väl fel att säga, den är en månad gammal ungefär.

Senast ändrad:
Läste i nån tråd här på fotosidan där nån skrev att garantin är personlig och inte överlåts.Om det stämmer vet jag inte

Läste i nån tråd här på fotosidan där nån skrev att garantin är personlig och inte överlåts.Om det stämmer vet jag inte

Det låter väldigt konstigt. Ofta ser man att varor säljes där köparen anger att det finns garanti kvar. Det har ju ingen betydelse ifall inte garantin kan överlåtas.

Nej det är faktiskt så att garantin oftast endast gäller 1e köparen. Samma problem dyker upp hos försäkringsbolag vid stöld/förlust.
Affärerna kan neka alltså, men oftast så är det goodwill och bra reklam för företaget att inte bråka.

/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se

Det stämmer nog att den är personlig, men i praktiken har jag aldrig varit med om att det varit problem att åberopa garanti på en vara man köpt begagnad med garanti kvar. Det enda butiken brytt sig om är inköpsdatumet på produkten.

Dessutom kan man ju i många butiker köpa prylar där namnet inte framgår av kvittot och lik förbaskat gäller garantin. ;)

Edit: Ev problem med försäkringsbolag har väl snarare att göra med att du ska kunna styrka inköpspriset av varan. Har du inte köpt den i första hand kan det ju vara svårt att bevisa vad du köpt den för i andra hand.

ANNONS